Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014

Θεοδώρου Ζήση,Κακή Υπακοή και Αγία Ανυπακοή

 
ΠΡΩΤΟ.Θεοδώρου Ζήση,Κακή Υπακοή και Αγία Ανυπακοή(Η πνευματική και διοικητική κρίση στην Εκκλησία της Ελλάδος),Εκδόσεις:Βρυένιος-Σειρά 11 Φίλη Ορθοδοξία,Θεσσαλονίκη 2006,σελ.166

     Βιβλιοκρισία του Παναγιώτη Νούνη

   Η αιτία της συγγραφής του έργου αυτού αναφέρει ο σεβαστός δάσκαλός μας στον πρόλογό του τον Ιούνιο το 2006, είναι όταν ο μακαριστός αρχιεπίσκοπος κ.Χριστόδουλος του επέβαλε την ποινή της αργίας από πάσης ιεροπραξίας αναρμοδίως και αντικανονικώς,διότι ως κληρικός του Οικουμενικού Πατριαρχείου ανήκε σε άλλη εκκλησιαστική δικαιοδοσία στην οποία δεν είχε δικαίωμα να επέμβει(!!!)

  Ακουέτωσαν πάντες οι Χριστο-δουλάνθρωποι τις αντικανονικές ενέργειες και τους αδίκους διωγμούς που έπραξε ο μακαριστός αρχιεπ.Χριστόδ.κατά των παραδοσιακών αγωνιστών κληρικών και λαϊκών,καθηγητών και δασκάλων μας,όταν τόλμησαν να εκφράσουν τις απόψεις των;

   Μία βασική εκκλησιολογική αρχή που διδάχθηκα παρά τους πόδας του σεβαστού δασκάλου μας π.Θ., ως Αγιαντωνίτης,ήταν,όταν προσβάλλεται το Ευαγγέλιο και αθετείται η αλήθεια,τότε δεν δικαιολογούνται η σιωπή και η απραξία!

   Μελετώντας τον Ιούνιο του 2013 αυτό το καταπληκτικό θεολογικότατο σύγγραμμά και παρατηρώντας τα όσα σήμερα γράφουνε μερικοί για τον μακαριστό αρχιεπίσκοπο κ.Χ.,κατανοώ ότι οι Χριστο-δουλάνθρωποι προσπαθούν να ξαναγράψουν την Εκκλησιαστική Ιστορία με του να του αποδίδουν τα επίθετα «άγιος,προφήτης,μέγας,γίγας…κ.λ.π.» έχουν βάση όμως όλα αυτά τα ανυπόστατα επίθετα εις την Συνείδηση της Εκκλησίας μας;Η Συνείδηση της Εκκλησίας μας(κλήρος και λαός) απέδωσε το επίθετο Μέγας ή το άγιος σε ανθρώπους που ήταν ποτέ φιλοπαπιστές;Ποιος μεγάλος άγιος της Εκκλησίας μας,προσκάλεσε εις την Τοπική Εκκλησία του από το σχίσμα και μετά τον διαχρονικά εκάστοτε Πάπα;

   
Τα περιεχόμενα του βιβλίου αυτού πλούσια,χωρίζεται σε τρία μέρη!
Μερικά από τα σπουδαία κεφάλαια του είναι:

1)Δεν μας έφτανε ο Οικουμενισμός,ήλθε και ο Σοδομισμός!

2)Ευθύνη για την Εκκλησία έχουν αναλογικά όλοι,κλήρος και λαός! 
Αναφέρει ειδικά ο καλός καθηγητής μας: «Υπακοή στην Εκκλησία δεν σημαίνει υπακοή σε συγκεκριμένα πρόσωπα,τα οποία ενδέχεται να πλανώνται,αλλά υπακοή στην αλήθεια της Εκκλησίας,όπως αυτή προκύπτει μέσα από το Ευαγγέλιο και την διαχρονική παράδοση των Αγίων Πατέρων.»Ας ξεκολλήσουμε επι τέλους από τα σημερινά πρόσωπα της Ιεραρχίας μας και ας αποκτήσουμε θεολογική διάκριση και παιδεία με γνώμονα την πιο πάνω αρχή!Τόσο δύσκολο πράγμα είναι;

3)Αγιογραφικές και πατερικές θέσεις της Αγίας ανυπακοής και κακής υπακοής(Μέγας Αθανάσιος,Μέγας Βασίλειος,Μέγας Γρηγόριος Θεολόγος,άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος,άγιος Μάξιμος Ομολογητής,άγιος Θεόδωρος Στουδίτης κ.α.) είναι από τα μερικά Μεγάλα άγια πατερικά αναστήματα τα οποία μας διδάσκουν την πιο πάνω διάκριση της αγίας Ανυπακοής/κακής υπακοής!Ανυπακοή στην Εκκλησία αγαπητοί αναγνώστες μας,κάνουν όσοι προδίδουν την αλήθεια,και όχι όσοι υπεραμύνονται της αληθείας!

   Ο άγιος Θεόδωρος ειδικά μου έκανε αισθητή εντύπωση στο σημείο που αναφέρει ο π.Θ. «Όταν κινδυνεύει η πίστης,όλοι πρέπει να μιλούν.Δεν μπορεί κανείς να προφασίζεται λέγοντας ότι εγώ δεν είμαι επίσκοπος ούτε ιερεύς,ούτε κάποιος αξιωματούχους ή πλούσιος,αλλά φτωχός άνθρωπος που φροντίζω για την καθημερινή μου επιβίωση…Εάν ούτοι σιωπήσωσιν,οι λίθοι κεκράξονται.»!!!

4)Έχουμε άδεια να μιλάμε;
Ένα κεφάλαιο το οποίο αποσαφηνίζει την εκκλησιολογική στάση του κάθε ενεργοποιημένου πιστού.

  Συνοπτικά τώρα στο δεύτερο και τρίτο μέρος του πονήματος να αναφέρω ενδεικτικά μερικά άλλα κεφάλαια τα οποία θεωρώ σημαντικά προς μελέτη απάντων των πιστών!

1.Οι αιτίες της ηθικής κρίσεως

2.Χωρισμός Εκκλησίας και Κράτους

3.Προτάσεις για την βελτίωση της καταστάσεως

Και έχουμε στο Γ’Μέρος το τελευταίο κεφάλαιο «Ημπορούν οι επισκόποι να δικάζουν κληρικούς άλλης επαρχίας»;

1.Οι πρεσβύτεροι και οι διάκονοι κρίνονται υπο του οικείου και ουχί αλλατρίου επισκόπου

2.Οι αποφασίζοντες αντίθετα προς τους ιερούς κανόνες επίσκοποι καθαιρούνται.

3.Κανόνες ή κανόνια κατά των αντιφρονούντων;

4.Δεν επικυρώνει ο Θεός τον άδικον αφορισμόν και την άδικον καθαίρεση.

  Να μου επιτρέψετε να σταθώ ειδικά  εν κατακλείδι στο θέμα του 3ου κεφαλαίου διότι ειδικά στην σήμερον ακόμα και μετά από 7 χρόνια συγγραφής του εγχειριδίου αυτού πολλοί κοσμικόφρονες κληρικοί και θεολόγοι παλεύουν με νύχια και με δόντια λυσαλέα εδώ και δεκατίες φυσικά να επικρατεί στην θεολογική σκέψη και έρευνα μία υποτιμητική και περιφρονιτική αντιμετώπιση των ιερών κανόνων(;!)Γιατί άραγε;Μερικοί λόγοι που αναφέρει ο καθηγητής μας είναι ότι έχουν διπλό καταστροφικό στόχο,να εκλείψουν τα εμπόδια,τα όρια που θέτουν οι ιεροί κανόνες στις μετά των ετεροδόξων αιρετικών σχέσεις,ώστε να επιτευχθεί εν τοις πράγμασιν η «ένωση των εκκλησιών»,όπως επίσης να παραμερισθούν οι φραγμοί και τα παιδαγωγικά επιτίμια,ώστε να επικρατήση η ελευθεριώτης εις τα ήθη(Νικολαϊτισμός και νεονικολαϊτισμός λόγου χάρη με τους γνωστούς άγνωστους διασήμους «ψυχοθεραπευτές»,Φάρους,Θερμούς,Γιανναράδες και λοιπούς λόγιους λαϊκούς και πορνοποιμένες … )κ.λ.π.!!!

   Τέλος αναλύει και παραθέτει ακλόνητα στοιχεία και επιχειρήματα περι των εσφαλμένων και αντικανονικών αποφάσεων της Διαρκής Ιεράς Συνόδου κατά του σεβαστού μας καθηγητού και ποιμένος Θεοδώρου Ζήση,παραθέτωντας κυρίως το τι προβλέπουν οι ιεροί κανόνες στο υπο εξέτασιν θέμα!

   Είναι εκπληκτική η υπόθεση και άξια προς μελέτη προς αποφυγή εις το μέλλον τέτοιων αντικανονικών ενεργειών Ιεραρχών, διότι στην περίπτωση της δικαστικής διώξεως του π.Θ. όχι μόνο αλλότριος και αναρμόδιος ήταν ο μακαριστός αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος διότι εδίωκε κληρικόν ανήκοντα στην δικαιοδοσία άλλου επισκόπου,και μάλιστα του Οικουμενικού Πατριαρχείου,αλλά(προσέξτε αυτό ειδικά έχει σημασία…)και καθίστατο τότε ο μακαριστός δι-κα-στής κατηγοριών,τα οποίας ο ί-δι-ος διετύπωσε εναντίον του π.Θ.,καθιστάμενος εισαγγελεύς και δικαστής συγχρόνως σε υπόθεση δικαστική αναφερόμενη στον εαυτό του,δικάζων δια τον εαυτόν του(;!!!)Τραγελαφικό;

  Δεν αποτελεί αυτή η ενέργεια καταρράκωσιν πάσης έννοιας αντικειμενικότητας και αμεροληψίας;
Ποιος Μεγάλος άγιος ή Προφήτης έπραξε τέτοιες ενέργειες κατά των αδελφών του;

  Θέλω να ευχαριστήσω προσωπικά τον αγαπητό σεβαστό δάσκαλό μου παπαΘόδωρο(ένα πράγμα που δεν κατάφερα να πράξω κατά την αποφοίτηση και ορκωμοσία μου το 2012) δια το κατά Θεόν ζείν, το οποίο με εδίδαξε εις τα φοιτητικά μου χρόνια, αλλά, και για το εύ ζείν στις πανέμορφες και αξέχαστες Θείες Λειτουργίες και διδασκαλίες του,στις προσκυνηματικές εκδρομές που κάναμε,στις ομιλίες και ημερίδες και συνάξεις που λάβαμεν μέρος κατά την 4ετία του 2008 μέχρι και το 2012!Όπως επίσης τον ευχαριστώ εκ βάθους καρδίας δια την χαρισμένη προς τον γράφοντα άπασα την συγγραφική συλλογή του!Μιλάμε για ένα τέλειο δώρο ανυπολόγιστης αξίας και μεγάλη ευλογία ενός καθηγητού/ποιμένος και δασκάλου προς έναν μαθητή του, πέραν των 40 συγγραμμάτων μικρών και μεγάλων!
Ευχαριστώ πολύ δάσκαλε και συνεχίστε να μας διδάσκετε πατέρα Θεόδωρε,είμαστε δίπλα σας και να εύχεστε!!!

για παραγγελία εδώ