Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2015

Το πρώτο Ορθόδοξο Μοναστήρι στην Αυστρία


Ιωάννη Β. Κογκούλη
Καθηγητή Πανεπιστημίου
Μία απάντηση στις αιτιάσεις του κ. Νικολάου Χειλαδάκη
Με οδύνη, κ. Χειλαδάκη, διάβασα στο διαδίκτυο τα όσα γράφετε για το πρώτο Ορθόδοξο Μοναστήρι που ξεκίνησε να λειτουργεί στην Αυστρία. Και αυτό, γιατί ΔΙΚΗ μου υπήρξε η έμπνευση για την ίδρυση Ορθόδοξου Μοναστηριού στην Αυστρία και ΔΙΚΗ μου ήταν η πρόταση στον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Αυστρίας, Κύριο Αρσένιο για την ίδρυσή του στην Μητρόπολή του και μάλιστα με την πρώτη αδελφότητα να προέρχεται από το Μοναστήρι του αγίου Αρσενίου του Καππαδόκη. Η εν λόγω πρόταση συνέπεσε με την ευλογημένη επιθυμία του Σεβασμιωτάτου για την ίδρυση στη Μητρόπολή του Μοναστηριού.


Προσωπικά, κ. Χειλαδάκη, επειδή γνωριστήκαμε από τότε που διακόνησα ως Κοσμήτορας τη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ, αφού και η κόρη σας υπήρξε φοιτήτριά μου, δεν πιστεύω να σας έδωσα την εντύπωση ενός οικουμενιστή Καθηγητή Θεολογικής Σχολής. Ούτε πιστεύω ότι όσοι γνώρισαν και γνωρίζουν τον ηγούμενο του αγίου Αρσενίου του Καππαδόκη, Αρχ. π. Θεόκλητο, μαθητή του αγίου Παϊσίου του Αγιορείτη, αποκόμισαν ή αποκομίζουν την εικόνα ενός οικουμενιστή ιερομονάχου. Αλήθεια, κ. Χειλαδάκη:
  • Μήπως με τα γραφόμενά σας, εκτός από τη δική μου εικόνα, επιχειρείτε να γκρεμίσετε και την εικόνα που χιλιάδες Ορθόδοξοι έχουν για τον Ηγούμενο π. Θεόκλητο ενώ, παράλληλα, σκοπεύετε να διασύρετε το έργο της Ιεράς Μονής του αγίου Αρσενίου του Καππαδόκη;
Δεν είναι τυχαίο, κ. Χειλαδάκη, το γεγονός ότι το πρώτο Ορθόδοξο Μοναστήρι που ξεκίνησε να λειτουργεί στην Αυστρία φέρει την ονομασία:
  • Ιερά Μονή της αγίας Σκέπης και του αγίου Παϊσίου του Αγιορείτη.
Ο κάθε άνθρωπος, κ. Χειλαδάκη, ανεξάρτητα από φυλή, χρώμα, θρησκεία και ομολογία, ανεξάρτητα εάν είναι γήινος κοσμοκράτορας ή ασήμαντος κάτοικος του πλανήτη μας, πλούσιος ή φτωχός,  δίκαιος ή αμαρτωλός, είναι ΕΙΚΟΝΑ του Τριαδικού Θεού. Τροπάριο της Εξοδίου ακολουθίας αναφέρει: «Εικών ειμι της αρρήτου δόξης σου, ει και στίγματα φέρω πταισμάτων…». Αυτό, κ. Χειλαδάκη,  σημαίνει πως η επικοινωνία μας με τον οποιοδήποτε Άλλον δε σημαίνει δική μας τυχόν πνευματική αλλοτρίωση, αλλά αντιμετώπισή του ως ΕΙΚΟΝΟΣ Θεού.
Με βάση τα ανωτέρω, η αρνητική κριτική σας σε μια ευλογημένη προσπάθεια που μόλις ξεκίνησε, και η οποία φαίνεται να αποτελέσει μία όαση στον χώρο της Κεντρικής Ευρώπης, που κινδυνεύει από τον εκμουσουλμανισμό:
  • Συνιστά συκοφαντική δυσφήμιση.
Παρενθετικά, κ. Χειλαδάκη, σας πληροφορώ τα εξής:
α) Ο χώρος που θα κτισθεί το πρώτο Ορθόδοξο Μοναστήρι στην Αυστρία βρίσκεται σχεδόν στο κέντρο τριών Ευρωπαϊκών Πρωτευουσών: Της Βιέννης, της Βουδαπέστης και της Μπρατισλάβας.
β) Υπάρχει αντίδραση από κατοίκους της κωμόπολης που θα κτισθεί το Μοναστήρι. Κάποιοι, μάλιστα, συγκεντρώνουν και υπογραφές για να αποτρέψουν το κτίσιμό του στον τόπο τους.  
Τελειώνοντας, κ. Χειλαδάκη, δηλώνω πως, ενώ αναγνωρίζω το ΜΕΓΕΘΟΣ της αμαρτωλότητάς μου, δε δέχομαι να με κατηγορούν ότι κάνω «αβαρίες» στην Ορθόδοξη πίστη μου και την αφοσίωσή μου στην Ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία.    
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ είπε...
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ κ. ΚΟΓΚΟΥΛΗ

Ουδέποτε σκέφτηκα να κατηγορήσω τον κ Κουγκούλη τον οποίο γνωρίζω προσωπικά και εκτιμώ το πραγματικά θαυμαστό και ευλογημένο έργο του στην Θεολογική Σχολή Θεσσαλονίκης, το οποίο μακάρι να έβρισκε διαδόχους και συνεχιστές του.

Το μοναστήρι του Αγίου Αρσενίου το γνωρίζω χρόνια και μάλιστα έχω δώσει και διάλεξη στο κοινό του,

Όσον αφορά το μοναστήρι της Αυστρίας, εκείνο που ενόχλησε πολλούς κυρίως από την Γερμανία και όχι μόνο και μου μεταβίβασαν την ενόχληση τους, είναι ακριβώς αυτά που μου έστειλαν για τον πάτερ Παΐσιο, τον οποίο επίσης γνωρίζω προσωπικά και είχαν κάποια συνδιαλλαγή μαζί του. Οι Ορθόδοξοι στην Γερμανία προσπαθούν με πολύ αντίξοες συνθήκες να κρατήσουν το ορθόδοξο φρόνημα την ίδια ώρα που οι πλείστοι των ιερέων τους έχουν γίνει προκλητικά και σκανδαλιστικά οικουμενιστές.

Σίγουρα δεν είμαι αλάθητος ούτε και αναμάρτητος. Αυτό είναι γελοίο και μονό να το ομολογεί κάνεις. Η ευαισθησία μου όμως σε θέματα οικουμενισμού, ιδιαίτερα στην σημερινή άκρως «πονηρή» εποχή, είναι πιστεύω πλήρως δικαιολογημένη.

Στο καινούργιο εξαίρετο βιβλίο της ιεράς Μονής Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου Σουρωτής, «ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ» γράφει στο κεφάλαιο «Ζηλωτής των πατερικών παραδόσεων» : Ο Πατήρ Παΐσιος δεν συμφωνούσε να σπουδάζουν οι Ορθόδοξοι στην Δύση διότι έβλεπε τον κίνδυνο να μεταφέρουν από εκεί «πνευματικά μικρόβια» και να μολύνουν την αμώμητη Ορθόδοξη πίστη μας. -Τι θα πάτε να πάρετε από εκεί, έλεγε. -Αυτοί δεν έχουν τίποτα να γκρεμίσουν, τα έχουν γκρεμίσει όλα.
Και σε ένα Ορθόδοξο Γάλλο ιερομόναχο που τον είχε ρωτήσει σε τι διαφέρουν οι Καθολικοί και οι Προτεστάντες από τους Ορθοδόξους, είπε χαρακτηριστικά : -Ας υποθέσουμε ότι η Ορθοδοξία είναι σαν αυτό το Καλύβι που βλέπετε φτιαγμένο από πέτρες, λάσπη και ζωνάρια. Οι Καθολικοί αφαίρεσαν την λάσπη, οι Προτεστάντες αφαίρεσαν και τα ζωνάρια. Μπορούν τώρα να σταθούν οι πέτρες από μόνες τους ;

Και παρακάτω: Ούτε και με τους διαλόγους που γίνονταν με ετεροδόξους συμφωνούσε ο Όσιος. Διότι έβλεπε ότι οι μεν Ορθόδοξοι που ασχολούνται με διαλόγους και συνέδρια και προσπάθειες για ένωση δεν είχαν προηγουμένως ενωθεί οι ίδιοι με τον Θεό και επομένως δεν μπορούσαν να πληροφορήσουν τους άλλους με ορθόδοξα πατερικά βιώματα, οι δε ετερόδοξοι που συμμετέχουν σε αυτά δεν είχαν ειλικρινή διάθεση.

Και τέλος παρακάτω : Ο Πατήρ Παΐσιος ήταν με την ορθή έννοια ζηλωτής των πατερικών παραδόσεων. Σε θέματα πίστεως δεν έκανε συμβιβασμούς και υποχωρήσεις.

Σαν επί τριάντα χρόνια δημοσιογράφος και μάλιστα σε κάποιο περίοδο σε εχθρική χώρα σε πολύ κρίσιμη εποχή με πολλούς κινδύνους και χωρίς καμία αμοιβή, έκανα αυτό που μου επέβαλλε η συνείδηση μου στις διαμαρτυρίες Ορθοδόξων από την Γερμανία και όχι μόνο, που έχουν επανειλημμένα σκανδαλιστεί από τον μητροπολίτη Αυστρίας και τις οικουμενιστικές του δραστηριότητες και από τις φωτογραφίες του πάτερ Παϊσίου εναγκαλιζόμενος με παπικούς ιεράρχες.

Ζούμε σε πολύ κρίσιμη, πολύ «πονηρή» και πολύ κρίσιμη εποχή, όπου δυστυχώς πολλά από όσα πιστεύουμε προσπαθούν με κάθε μέσο να τα γκρεμίσουν και σίγουρα όλοι θα κριθούμε.

Όσον αφορά τον κ Κογκούλη αν τον στενοχώρησα, ζητώ ταπεινά συγγνώμη.

Ευχαριστώ
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
Το ερώτημα βέβαια παραμένει πως δικαιολογούνται τέτοιες απαράδεκτες οικουμενιστικές συμπεριφορές από τους υποψηφίους να επανδρώσουν Ορθόδοξο  μοναστήρι ,σε αυτό δεν έδωσε απάντηση ο κύριος καθηγητής!

Υπάρχει βέβαια και η απλοϊκή εξήγηση ότι μας δουλεύει απλά «ψιλό γαζί »...
Για του λόγου το αληθές φίλοι αναγνώστες για όσους από εμάς τους «απλούς»  δεν τρώμε «κουτόχορτο» διαβάστε με προσοχή αυτό:


 Ενας οικουμενιστής καθηγητής πώς περιμένει νά έχει ορθόδοξες ιδέες; Πού βρίσκεται η αντίδρασή του στήν διάλυση τών θεολογικών σχολών; Απλώς οι παπικοί επιτέθηκαν στήν ορθοδοξία επινοώντας καί κατασκευάζοντας τίς ουνίτικες εκκλησίες καί τώρα οι πατριαρχικοί οικουμενιστές επιτίθενται στήν Ορθοδοξία μιμούμενοι τούς αντίχριστους καί κατασκευάζουν ουνίτικο μοναστήρι."Ο κάθε άνθρωπος, κ. Χειλαδάκη, ανεξάρτητα από φυλή, χρώμα, θρησκεία και ομολογία, ανεξάρτητα εάν είναι γήινος κοσμοκράτορας ή ασήμαντος κάτοικος του πλανήτη μας, πλούσιος ή φτωχός,  δίκαιος ή αμαρτωλός, είναι ΕΙΚΟΝΑ του Τριαδικού Θεού. Τροπάριο της Εξοδίου ακολουθίας αναφέρει: «Εικών ειμι της αρρήτου δόξης σου, ει και στίγματα φέρω πταισμάτων…». Αυτό, κ. Χειλαδάκη,  σημαίνει πως η επικοινωνία μας με τον οποιοδήποτε Άλλον δε σημαίνει δική μας τυχόν πνευματική αλλοτρίωση, αλλά αντιμετώπισή του ως ΕΙΚΟΝΟΣ Θεού." Μετά από τόσους αιώνες χριστιανισμού είναι δυνατόν νά μήν γνωρίζει ο καθηγητής θεολογίας ότι αυτή η διδασκαλία είναι πλάνη καί καταδικασμένη αίρεση; Τό προπατορικό αμάρτημα σημαίνει ότι αμαυρώθη τό κατ' εικόνα καί καθ' ομοίωσιν καί στήν θέση του διαθέτουμε τούς δερμάτινους χιτώνες. Σημαίνει δέ επίσης ότι ο Κύριος δέν ενανθρώπισε γιά νά αποκαταστήσει τό κατ' εικόνα καί νά ελευθερώσει τό καθ' ομοίωσιν αλλά προχώρησε σέ νέα δημιουργία. ΙΔΟΥ ΚΑΙΝΑ ΠΟΙΩ ΠΑΝΤΑ. Αυτή ακριβώς η αιρετική διδασκαλία στηρίζει τόν οικουμενισμό καί είναι ξένη απολύτως μέ τήν ορθοδοξία. Τί διδάσκει ο κ. καθηγητής ακριβώς; Η άρρητος δόξα αναφέρεται στό Θαβώρειο φώς κύριε καθηγητά καί είναι ο σκοπός τής ζωής κάθε βαπτισμένου στόν θάνατο τού Χριστού, στόν θάνατο τού παλαιού ανθρώπου, ορθοδόξου- διότι οι δυτικές αιρέσεις έχουν καταργήσει τό βάπτισμα, όπως καί οι οικουμενιστές. Δέν αναφέρεται η εικόνα τής αρρήτου δόξης σέ κάθε άνθρωπο.
Αμέθυστος

6 σχόλια:

Μαριλένα είπε...

Το να βάζουμε ταμπέλες και να κρίνουμε ελαφρά τη καρδία, γέροντες και
μοναχούς της Ορθοδοξίας μας των οποίων αγνοούμε τον αγώνα και το έργο
τους και με το να διαφημίζουμε και να προβάλουμε το δήθεν (σκάνδαλο),
χωρίς εκ βαθέων έρευνα, γινόμεθα αν μη τι άλλο,
σκανδαλοποιοί και συκοφάντες.. Το σφάλλειν (εις την συκοφαντίαν)
ανθρώπινον, το εμμένειν διαμονικόν. Και θα κλείσω τη συζήτηση,
αφιερώνοντας λίγους στοίχους απο τους χαιρετισμούς της Παναγίας μας στον
Κύριο Χειλαδάκη και στην ομάδα του Πενταποστάγματος...

Χαῖρε, φιλοσόφους ἀσόφους δεικνύουσα· χαῖρε, τεχνολόγους ἀλόγους ἀλέγχουσα.
Χαῖρε, ὅτι ἐμωράνθησαν οἱ δεινοί συζητηταί· χαῖρε, ὅτι ἐμαράνθυσαν οἱ τῶν μύθων ποιηταί.

Καλή μετάνοια και καλή φώτιση σε όλους μας.

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνω με το πρωτο σχολιο.

ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ είπε...

Όλοι μας κρινόμαστε υπό το φως της αγιότατης εμπειρίας των θεοφόρων πατέρων μας ,τα όρια που κινούμαστε και το τι πράττουμε τα έχουν εκείνοι καθορίσει και παλαιοί αλλά και σύγχρονοι …σεβόμαστε τους κατά πάντα ευλαβείς πατέρες του αγ Αρσενίου μα επίσης δεν μας εμποδίζει να καταδικάζουμε απερίφραστα πράξεις και έργα που ποδοπατούν την παράδοση μας .

Κυρίως δε ενοχλεί όταν καθηγηταδες μας κοροϊδεύουν μπροστά στα μάτια μας…

Αντιλαβού μίς Μαριλένα;

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητή Μαριλένα, δε νομίζετε ότι ο λαός του Θεού όταν έρχεται αντιμέτωπος με τέτοιου είδους φαινόμενα αντικειμενικά και όχι "δήθεν", όπως γράψατε,σκανδαλίζεται;
Οι σχετικές με την υπό εγκατάσταση ιερά μονή δηλώσεις του μητροπολίτη Αυστρίας, του επί οικουμενισμώ "διαπρέποντος", επί τη βάσει των οποίων "Εἶναι μοναδική εὐκαιρία μετά ἀπό χίλια χρόνια χωρισμό, μέ τή βοήθεια τῆς ρωμαιοκαθολικῆς Ἐκκλησίας νά ἀνεγερθεῖ ἕνα ὀρθόδοξο μοναστήρι……τίθεται θεμέλιος λίθος γιά νά ἀντιπαρέλθουμε τόν χωρισμό καί νά συνεχίσουμε τήν προσευχή γιά τήν ἑνότητα…..” έχω τη γνώμη ότι δημιουργούν κατά πάντα αρνητικούς συνειρμούς και προβληματισμούς αναφορικά με τη σκοπιμότητα της ιδρύσεως και εγκαταστάσεως της εν θέματι ιεράς μονής.
Χίλες φορές καλύτερα να μην εγκατασταθεί ποτέ το νέο μοναστήρι στο συγκεκριμένο τόπο παρά να υπηρετήσει, έστω και ανεπιγνώστως και εμμέσως, τον επάρατο οικουμενισμό.
Λ.Ν.

Ανώνυμος είπε...

Να είσαι καλά βρε τρελέ που λες και καμιά αλήθεια...πλάκα κάνω! Μια χαρά τους απαντάς!
daft punk

Ανώνυμος είπε...

Το πιο κάτω σχόλιο είχα γράψει στο ιστολόγιο του κ. Χειλαδάκη, ο οποίος προφανώς λογοκρίνει τα μηνύματα κι όσα δεν συμφωνούν με τα λεγόμενά του, ή φέρνουν σε δύσκολη θέση τις ευσεβείς πηγές του διαγράφονται με συνοπτικές διαδικασίες προτού ακόμα αναρτηθούν στο ιστολόγιο. Έτσι δεν προωθείται διάλογο όμως κ. Χειλαδάκη παρά μόνο τον φιμώνεται όπως κι όταν σας συμφέρει. Για αυτό τον λόγο παραθέτω το αυτούσιο σχολιό μου στο παρόν ιστολόγιο.

Κύριε Χειλαδάκη, ως σωστός χριστιανός επικονωνήσατε με τον πάτερ Παΐσιο τον οποίο στο άρθρο σας αυτό κατηγορείται; Πράξατε με ορθό χριστιανικό φρόνημα και επικοινωνήσατε με τον γέροντα Θεόκλειτο της Μονής του Αγίου Αρσενίου στην Χαλκιδική, που προφανώς και γνωρίζεται προσωπικά, για να διασταυρώσεται αυτά που με τόσο ζήλο μάζεψαν οι πηγές σας; Κι αλήθεια, ποιες είναι αυτές οι πηγές οι τόσο ευσεβείς στη Γερμανία που αρέσκονται στο να συκοφαντούν προτού απευθυνθούν κατ΄ιδίαν στα άτομα τα οποία και εμπλέκουν; Τόσοι χριστιανοί ορθόδοξοι στην Αυστρία γιατί δεν αντέδρασαν κατά του πατρός Παΐσίου και οι αντιδράσεις έρχονται από ευσεβείς Χριστιανούς της Γερμανίας που ανήκουν έτσι κι αλλιώς σε άλλη μητρόπολη; Αυτό και μόνο θα έπρεπε να σας δημιουργήσει ερωτηματικά για το ποιόν αυτών των πηγών.

Γεώργιος