Δευτέρα 27 Ιουνίου 2016

Η «ονομαστική αποδοχή των ετεροδόξων εκκλησιών» και η άρνηση υπογραφών από επισκόπους της Μεγάλης Συνόδου

Αποτέλεσμα εικόνας για συνοδος στη κρητη 
Πριν δυο μέρες διαβάσαμε εκ της ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος 

 Εις το ευαίσθητον κείμενον το οποίο αφορούσε τις σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας με τον λοιπόν Χριστιανικόν Κόσμον η Αντιπροσωπεία της Εκκλησίας της Ελλάδος στοιχούσα το πνεύμα της Ιεραρχίας, προέτεινε εις την παράγραφον 6η αντί του: «Η Ορθόδοξος Εκκλησία αναγνωρίζει την ιστορικήν ύπαρξιν άλλων Χριστιανικών Εκκλησιών και Ομολογιών», το «Η Ορθόδοξος Εκκλησία αποδέχεται την ιστορικήν ονομασίαν άλλων ετεροδόξων Χριστιανικών Εκκλησιών και Ομολογιών», με αποτέλεσμα να υπάρξει πλήρης αποδοχή της προτάσεως και να επέλθει ομοφωνία. Συγκεκριμένα ο Μακαριώτατος παρουσιάζοντας την πρόταση δήλωσε τα εξής: «Μέ τήν τροπολογίαν αὐτήν πετυχαίνουμε μία συνοδική ἀπόφαση πού γιά πρώτη φορά στήν ἱστορία περιορίζει τό ἱστορικό πλαίσιο τῶν σχέσεων πρός τούς ἑτεροδόξους ὄχι στήν ὕπαρξη, ἀλλά ΜΟΝΟ στήν ἱστορική ὀνομασία αὐτῶν ὡς ἑτεροδόξων χριστιανικῶν Ἐκκλησιῶν ἤ Ὁμολογιῶν. Οἱ ἐκκλησιολογικές συνέπειες τῆς ἀλλαγῆς αὐτῆς εἶναι αὐτονόητες. Όχι μόνο δέν ἐπηρεάζουν ἀρνητικῶς μέ ὁποιοδήποτε τρόπο τή μακραίωνη ὀρθόδοξη παράδοση, ἀλλ’ ἀντιθέτως προστατεύεται μέ πολύ σαφή τρόπο ἡ ὀρθόδοξη ἐκκλησιολογία. orthodoxia.info

 Ένας δημοσιογράφος που στηρίζει το Φανάρι έγραψε το Σάββατο: Το κείμενο, με κάποιες προσθαφαιρέσεις, είναι αυτό που συνέταξε η Ε' Προσυνοδική Πανορθόδοξος Διάσκεψις στο Σαμπεζύ της Γενεύης. Με την προσθήκη της λέξης "ετερόδοξες" Εκκλησίες ή αντί της λέξης "ύπαρξις" έχουμε την λέξη "ονομασία" (ούτως ή άλλως δεν ονοματίζουμε κάτι που δεν υπάρχει), δεν αλλάζει η ουσία και το πνεύμα του κειμένου. Οι διάλογοι μεταξύ των Εκκλησιών θα συνεχίσουν να υφίστανται, η αναγνώριση των μυστηρίων εκατέρωθεν ως έχει μέχρι τώρα...panagiotisandriopoulos

Κατόπιν αυτού γίνεται σαφές πόσο αμφίσημη και ποικιλοτρόπως εκμεταλλεύσιμη ήταν η αλλαγή περί ονομαστικής αποδοχής και μόνον των χριστιανικών κοινοτήτων... 
Ο καθένας καταλαβαίνει ο,τι θέλει και χρησιμοποιεί το συνοδικό κείμενο όπως θέλει. 

 Το κείμενο δεν υπογράφτηκε από λίγους επισκόπους της Πανορθόδοξης Συνόδου!

Δυο, ίσως και πλέον επίσκοποι από την Κύπρο δεν υπέγραψαν το κείμενο, οι επίσκοποι Λεμεσού και Μόρφου. 
Ο επίσκοπος Ναυπάκτου από την Ελλαδική Εκκλησία δεν υπέγραψε το κείμενο. 

Πληροφορίες μας λένε, ότι ένας επίσκοπος της Σερβικής Εκκλησίας και ένας επίσκοπος της Πολωνίας δεν υπέγραψε το κείμενο επίσης...

8 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Mπράβο σε όσους δεν υπέγραψαν.

Ανώνυμος είπε...

ΟΠΟΥ ΕΙΣΙ ΔΥΟ Η ΤΡΕΙΣ ΣΥΝΗΓΜΕΝΟΙ ΕΚΕΙ ΕΙΜΙ ΕΝ ΜΕΣΩ ΑΥΤΩΝ...ΜΑΚΑΡΙΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΑΚΟΥΣΑΝ ΤΗ ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΕΓΡΑΨΑΝ.ΚΑΙ ΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΝ ΑΥΤΩΝ....

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Τι θα πει κάποιοι δεν υπέγραψαν;
Μα αφού κάθε εκκλησία είχε μόνον ΜΙΑ ψήφο, αυτήν του προκαθημένου της.
Δεν ζητείται από τους υπόλοιπους επισκόπους να συμφωνήσουν και να υπογράψουν.

Στην σύνοδο συμμετείχαν και λαϊκοί, ως εκπρόσωποι εκκλησιών. Θα υπήρχε θέμα αν ένας από τους λαϊκούς δεν υπέγραφε;

Και γιατί δεν βγαίνει ο Ναυπάκτου και οι ιεράρχες από την Κύπρο να διαβεβαιώσουν ότι πράγματι δεν υπέγραψαν; Γιατί αυτό το κρυφτούλι;;
Μήπως για να μας πούνε σιγά σιγά την αλήθεια; ότι έσκυψαν το κεφάλι;

Η όλη διεξαγωγή της "συνόδου", εν κρυπτώ, είχε και έχει ως αποτέλεσμα ο καθένας να διαδίδει ότι θέλει.
Στις ανακοινώσεις πουθενά δεν αναφέρουν για διαφοροποίηση.
Μακάρι να είναι έτσι αλλά έχοντας υπόψη το πρόσφατο βίντεο του Ναυπάκτου και την αισιοδοξία του και πόσο ωραιοποιημένα τα παρουσίαζε όσα συνέβαιναν στην "σύνοδο", αμφιβάλουμε.

ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ είπε...

Κάποιοι άνθρωποι από ιδιοσυγκρασία είναι ιδιαίτερα ευγενής ,κάποιοι παρορμητικοί ,κάποιοι σιωπηλοί εντελώς ,οι πληροφορίες μας είναι εγκυροτατες, τώρα το γεγονός ότι στα επίσημα κείμενα υπάρχουν οι υπογραφές των 8 που δεν υπέγραψαν είναι στην μπαμπεσιά των πατριαρχικων!
Μάθαμε πως το Σάββατο στην θ.λειτουργια γυρνούσαν με τα κείμενα ώστε να υπογράψουν όλοι ,κάποιοι έφυγαν, κάποιοι ομολόγησαν είπαν σθεναρά δεν υπογράφω, λίγη υπομονή ...

Ανώνυμος είπε...

Μπορεί οι υπογραφές που δημοσιεύτηκαν από το πατριαρχείο να αφορούν τα πρακτικά της συνεδρίασης και όχι το πόρισμα. Θα δούμε.

Όπως και να έχει, το κείμενο δεν είναι τόσο κακό (και πόσο καλύτερο να ήταν όταν οι θεολογικές συζητήσεις θεωρήθηκαν περιττές και ανούσιες -μνήσθητι μου Κύριε!- σε μια και καλά Μεγάλη Σύνοδο;). Όταν λες "αποδεχόμαστε την ιστορική τους ονομασία" έμμεσα λες "ό,τι και να δηλώσετε, μόνο το όνομα έχετε". Το πατριαρχείο πιθανότατα δέχτηκε αυτή την αλλαγή από φόβο μήπως σηκωθεί η ελλαδική αντιπροσωπεία και φύγει, θα ήταν τεράστιο σκάνδαλο. Μην κοιτάτε πώς το μετεφράζουν "δημοσιογράφοι" τους, τι άλλο να πουν; Όσα δε φτάνει η αλεπού... Τώρα το τι θα γίνει στο μέλλον, σε μια επόμενη Μεγάλη Σύνοδο, είναι άλλο θέμα.

Κατά τα άλλα ο Θεός τους στράβωσε και υπέγραψαν ότι οι σύνοδοι επί Μεγάλου Φωτίου και Γρηγορίου του Παλαμά και αυτή που αποκήρυξε την ένωση της Φερράρας και τόσες άλλες έχουν ΚΑΘΟΛΙΚΗ ισχύ και ότι αγιασμός υπάρχει μόνο στην ορθόδοξη Εκκλησία! Καταλαβαίνετε τι σημαίνει αυτό; Μόνοι τους έβαλαν την υπογραφή τους και πλέον όποιος αντιδρά στις οικουμενιστικές εκτροπές τους δε θα μπορεί να διωχθεί γιατί θα τους κουνάει την εγκύκλιο της "Αγίας και Μεγάλης Συνόδου" για σημαία! Ο Κύριος μας ελέησε! Το έχουν καταλάβει αυτό όσοι χτυπιούνται για προδοσία και διακοπή μνημοσύνου και άλλα τέτοια ωραία; Μπορούν να κατανοήσουν ελληνικά πέρα από μια ξερή συνθηματολογία;;

Να μας ζήσει ο Ναυπάκτου και όλοι όσοι στάθηκαν στο ύψος τους, ο Θεός να τους φωτίζει κι αυτούς και όλους...

Ανώνυμος είπε...

Η Πατρινιά μπλογκού θα έπρεπε να καταλάβει ότι η φράση "αναγνωρίζω την ιστορική ύπαρξη κάποιου" από τη φράση "αποδέχομαι την ιστορική ονομασία κάποιου" έχει τεράστια διαφορά.Το πρώτο σημαίνει ότι αναγνωρίζει κανονικά τον άλλον, το δεύτερο ότι απλά αποδέχεται, για λόγους ιστορικούς ή έστω διπλωματίας, την ιστορική του ονομασία, όχι όμως το ότι αυτή η ονομασία αποδίδει την πραγματική του ιδιότητα. Το ότι αποκαλείς κάποιον "Εντιμώτατο", επειδή έτσι επιβάλλει ο τίτλος του και οι καλοί τρόποι, δεν σημαίνει ότι τον θεωρείς κιόλας εντιμώτατο...
Επιπλέον, το ότι οι "χριστιανικές Εκκλησίες" (και δεν συμμαζεύεται...) προσδιορίζονται ως "ετερόδοξες", κανονικότατα, είναι ένα κέρδος των Ορθοδόξων έναντι των οικουμενιστών γυμνοσαλιάγκων...Σαν την Πατρινιά, καλή ώρα...

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ με το σχόλιο του Ανωνύμου, 7:17. Η Πατρινιά μπλογκού απλά προσπαθεί να μαζέψει τα βρεγμένα ρούχα της τώρα...

Ανώνυμος είπε...

7:17, στο ίδιο κείμενο πιο κάτω γίνεται σαφής αναφορά σε ετερόδοξες Εκκλησίες.
Αυτό δεν αποτελεί καραμπινάτη προδοσία;