Τετάρτη 29 Ιουνίου 2016

"τα εκθαμβωτικά μάτια της Ρίτα"


Πίσω από κάθε βομβιστική και τρομοκρατική ενέργεια, όπως αυτή που ταράζει την Κωνσταντινούπολη, υπάρχουν πάντα αμέτρητες ιστορίες αγάπης που κόβονται βίαια στα δύο και καταδικάζουν αυτούς που μένουν πίσω να θυμούνται ως το τέλος της ζωής τους αυτούς που "εφυγαν". Μία από αυτές είναι και η ιστορία της μεγάλης αγάπης που έδενε τον Μαχμούντ Νταρουίς με την Ρίτα. Τον πρώτο μεγάλο του έρωτα, αν και πιθανολογείται ότι "το όπλο" που αναφέρεται στο ποίημα παρακάτω έχει συμβολικό και όχι κυριολεκτικό χαρακτήρα. Προς τιμήν της χορεύτριας Ρίτα λοιπόν, ο Μαχμούντ έγραψε το ποίημα "Ρίτα", αλλά και προς τιμή του Μαχμούντ Νταρουίς και του τεράστιου έργου του ο μουσικός Ανουάρ Μπραχίμ συνέθεσε το 2008 που πέθανε ο ποιητής το μουσικό κομμάτι με τον τίτλο "τα εκθαμβωτικά μάτια της Ρίτα".

ΡΙΤΑ
Μαχμούντ Νταρουίς

Ανάμεσα στη Ρίτα και τα μάτια μου υπάρχει ένα όπλο
και αυτός που ξέρει τη Ρίτα
γονατίζει και προσεύχεται
σε ένα θεό μέσα στα κεχριμπαρένια μάτια

Και φίλησα τη Ρίτα όταν ήταν μικρή
και θυμούμαι πως κρεμάστηκε πάνω μου
και η όμορφη μικρή γέμισε την αγκαλιά μου
και θυμούμαι τη Ρίτα όπως
όταν θυμάται το σπουργίτι τη φωλιά του
Aχ, Ρίτα
ανάμεσα μας είναι εκατομμύρια σπουργίτια και μια εικόνα
και πολλές ημερομηνίες
το όπλο την πυροβόλησε

Το όνομα της Ρίτας ήταν μια γιορτή στο στόμα μου
Το σώμα της Ρίτας ήταν ένα γαμήλιο γλέντι στο αίμα μου
και χάθηκα για δύο χρόνια με τη Ρίτα
και κοιμήθηκε μέσα στην αγκαλιά μου για δύο χρόνια
και υποσχεθήκαμε ο ένας στον άλλο πάνω στο πιο όμορφο καντήλι
και καήκαμε και καήκαμε και καήκαμε και καήκαμε
μέσα στο κρασί δύο χειλιών
και γεννηθήκαμε πάλι

Aχ, Ρίτα,
Αχ, Ρίτα
τι έστρεψε τα μάτια μου μακρυά από τα δικά σου
εκτός από δύο μυστικά και δυο κεχριμπαρένια μάτια
πριν από αυτό το πυροβόλο όπλο

Μια φορά κι έναν καιρό, ω σιωπή της νύκτας
το φεγγάρι μου έδιωξε μακρυά μέσα στο πρωί
τα κεχριμπαρένια μάτια
και η πόλη σκούπισε μακριά όλους τους τραγουδιστές και τη Ρίτα

Ανάμεσα στη Ρίτα και τα μάτια μου υπάρχει ένα πυροβόλο όπλο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: