Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2016

Φοβούνται τους -κατά Ζηζιούλα- Ορθόδοξους "ταλιμπάν"! Εξαιτίας τους, η Ένωση που υπολόγιζαν με χρόνια, θα χρειαστεί δεκαετίες.

Θ μποροσαν ο ρθόδοξες κκλησίες ν ναγνωρίσουν τν Πάπα;
Δν εναι ντελς διανόητο πλέον!



Γράφει ὁ  Mark Woods ἀπό το Christiantoday.com


Βρίσκεται τὸ χιλιόχρονο ρῆγμα μεταξύ τς Καθολικῆς καὶ τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας πιὸ κοντὰ στὸ νὰ ἀποκατασταθεῖ; Ἔχοντας ὑπ’ ὄψιν τὸ ἱστορικό τς καχυποψίας, τῆς ἐχθρότητας, τῶν πολιτικῶν παιχνιδιῶν καὶ τῆς θεολογικῆς ἀδιαλλαξίας ποὺ σημάδεψαν τὴν ἕως τώρα πορεία, αὐτὸ φαίνεται ἀπίθανο. Ἔπειτα ὅμως ἀπὸ μιὰ σημαντικὴ συνάντηση μεταξὺ θεολόγων ἀπὸ τὶς δύο πλευρὲς ὑπάρχουν ἐνδείξεις ὅτι πνέει ἄνεμος ἀλλαγῆς.
Ἡ 14η Συνεδρίαση τῆς Ὁλομέλειας τῆς Μεικτῆς Ἐπιτροπῆς Θεολογικοῦ Διαλόγου μεταξύ τς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καὶ τῆς Ρωμαιοκαθολικῆς Ἐκκλησίας ἔγινε στὸ Κιέτι τῆς Ἰταλίας καὶ μόλις ὁλοκλήρωσε τὶς ἐργασίες της. Τὸ σημαντικὸ εἶναι ὅτι ἔχει ἐγκρίνει ἕνα κοινὸ ἔγγραφο πάνω στὴ βασικὴ αἰτία τῆς διαίρεσης μεταξύ των Ἐκκλησιῶν. Ὁ τίτλος του δὲν εἶναι πολλὰ ὑποσχόμενος  -Συνοδικότητα καὶ Πρωτεῖο κατὰ τὴν Πρώτη Χιλιετία: Στὴν Πορεία πρὸς Κοινὴ Κατανόηση στὴν Ὑπηρεσία τῆς Ἑνότητας τῆς Ἐκκλησίας - ἀλλὰ ἀσχολεῖται μὲ ἕνα θέμα ὕψιστης σημασίας: ποιὸς εἶναι ὑπεύθυνος; Σύμφωνα μὲ τοὺς Ρωμαιοκαθολικοὺς αὐτὸς εἶναι ὁ πάπας. Σύμφωνα μὲ τοὺς Ὀρθοδόξους αὐτὸς μπορεῖ νὰ εἶναι πρῶτος μεταξὺ ἴσων ἀλλὰ δὲν ἔχει καμία ἐξουσία πάνω τους Πατριάρχες τῶν ἄλλων Ἐκκλησιῶν. Ὡς ἐκ τούτου, τὸ ἐρώτημά του πῶς ἔβλεπαν οἱ
Χριστιανοὶ τὸ ἀξίωμα τοῦ πάπα στὰ πρῶτα χρόνια τς Χριστιανικῆς Ἐκκλησίας, πρὶν ἀπὸ τὸ σχίσμα ποὺ δίχασε Ἀνατολὴ καὶ Δύση τὸ 1054, εἶναι ἀπολύτως ζωτικῆς σημασίας.
Τὸ ἔγγραφο Κιέτι εἶναι μιὰ ἐργασία ποὺ θὰ ἐπιστραφεῖ στὶς Ἐκκλησίες γιὰ συζήτηση καὶ –ἐνδεχομένως μὲ τὸν καιρὸ– γιὰ ἔγκριση. Ἀποτελεῖ τὴ συνέχεια μιᾶς προηγούμενης ἐκδοχῆς ποὺ ἐγκρίθηκε σὲ μιὰ συνεδρίαση στὴ Ραβέννα τὸ 2007, ἡ ὁποία διαπίστωσε ὅτι -μὲ διαφορετικὲς ἀποχρώσεις στὴν ἀντίληψη τῆς λέξης μεταξὺ Ἀνατολῆς καὶ Δύσης- τὸ παπικὸ πρωτεῖο ἦταν ἀποδεκτὸ ἀπὸ ὅλους τους Χριστιανούς. Σὲ ἐκείνη ὅμως τὴν περίπτωση οἱ ἐκπρόσωποι τῆς Ρωσσικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἀποχώρησαν ἀπὸ τὶς συζητήσεις πρὶν καν ξεκινήσουν καὶ δὲν συμμετεῖχαν στὴν τελικὴ συμφωνία. Τώρα ὅμως συμμετέχουν.
Αὐτὴ εἶναι μόνο ἡ ἀρχὴ στὸ ἑπόμενο στάδιο τοῦ ταξιδιοῦ, καὶ δὲν θὰ ἦταν φρόνιμο νὰ προβλέψουμε ὁτιδήποτε ὅσον ἀφορᾶ τὴν «ἐπανένωση» τῶν δύο κοινοτήτων στὸ ἄμεσο μέλλον. Τὸ παπικὸ πρωτεῖο εἶναι ἕνα πράγμα, ἡ ἀκριβὴς ὅμως μορφὴ αὐτοῦ το πρωτείου εἶναι ἐντελῶς ἄλλο πράγμα- καὶ στὸ δρόμο ὑπάρχουν τρία μεγάλα ἐμπόδια γιὰ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία.
Τὸ πρῶτο εἶναι τὸ status τῶν Οὐνιτῶν ἢ τῶν Ἀνατολικῶν Καθολικῶν Ἐκκλησιῶν ποὺ εἶναι Ὀρθόδοξες στὴ θεολογία καὶ στὴ λειτουργία, ἀλλὰ βρίσκονται σὲ κοινωνία μὲ τὴ Ρώμη. Οἱ Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες αὐτὸ τὸ θεωροῦν ἀπαράδεκτο. Ὁ ‘Ὑπουργὸς Ἐξωτερικῶν’ τῆς Ρωσσικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας Μητροπολίτης Ἰλαρίων δηλωσε μετὰ τὴ συνάντηση στὸ Κιέτι: «Μπορῶ νὰ προβλέψω ὅτι θὰ ὑπάρξουν πολλὰ διχαστικὰ ζητήματα καὶ ὅτι δὲν θὰ συμφωνήσουμε σὲ κάθε σημεῖο. Ὡστόσο, ὁ στόχος τοῦ διαλόγου μας δὲν εἶναι ἁπλῶς νὰ συμφωνήσουμε στὰ θέματα ὅπου συμφωνοῦμε οὕτως ἢ ἄλλως, ἀλλὰ θὰ πρέπει ἐπίσης νὰ διερευνήσουμε τὰ σημεῖα διαφωνίας. Καὶ τὸ θέμα τῆς Οὐνίας εἶναι ἕνα ἀπὸ αὐτὰ τὰ ἐξαιρετικὰ φλέγοντα ζητήματα.» Τὸ πρόβλημα εἶναι ἰδιαίτερα ἔντονο σὲ σχέση μὲ τοὺς Οὐκρανοὺς Ἕλληνες Καθολικοὺς οἱ ὁποῖοι ἔχουν ἐξοργίσει τοὺς Ρώσσους, ἀφενὸς ἀπὸ τὴν ἔνθερμη ἀφοσίωσή τους στὴν Οὐκρανία καὶ ἀφετέρου ἀπὸ τὴν ἐπιμονή τους ὅτι ἀποτελοῦν ἔγκυρη Ἐκκλησία χωρὶς καμία διάθεση νὰ ὑποταχθοῦν στὴν ἐκκλησιαστικὴ ἀρχὴ τῆς Μόσχας.
Τὸ δεύτερο εἶναι αὐτὸ ποὺ κάποιος ἐπιφανὴς Ὀρθόδοξος θεολόγος, ὁ Μητροπολίτης Περγάμου Ζηζιούλας, ἀναφέρεται ὡς «Ὀρθόδοξοι Ταλιμπᾶν». Ἐνοχλητικὰ ἐθνικιστικὲς καὶ θεολογικὰ φονταμενταλιστὲς αὐτοὶ οἱ ἱερεῖς καὶ οἱ ἀκαδημαϊκοὶ εἶναι κατηγορηματικὰ ἀντίθετοι σὲ ὁποιαδήποτε μορφὴ διαλόγου ἢ συμβιβασμὸ μὲ τὴ Ρώμη ἢ μὲ Προτεσταντικὲς Ἐκκλησίες, τὶς ὁποῖες δὲν ἀναγνωρίζουν καν ὡς Ἐκκλησίες. Ἡ Γεωργιανὴ Ἐκκλησία ἀποχώρησε ἀπὸ τὴν πρόσφατη Πανορθόδοξη Σύνοδο διότι πίστευε ὅτι ἔδωσε πάρα πολλὰ στὸν οἰκουμενισμό. Την Τετάρτη αὐτῆς τὴν ἑβδομάδος Γεωργιανοί Ὀρθόδοξοι ὑπερεθνικιστὲς καὶ ἱερεῖς διαδήλωσαν ἔξω ἀπὸ τὴν πρεσβεία τοῦ Βατικανοῦ στὴν Τιφλίδα γιὰ νὰ διαμαρτυρηθοῦν ἐν ὄψει τῆς ἐπικείμενης ἐπίσκεψης τοῦ Πάπα Φραγκίσκου: οἱ διοργανωτὲς δήλωσαν ὅτι ἡ ἐπίσκεψη ἰσοδυναμεῖ μὲ «πνευματικὴ ἐπιθετικότητα τοῦ Βατικανοῦ καὶ ἀπόπειρα τῆς Καθολικῆς Ἐκκλησίας νὰ ἀποικίσει τὴ Γεωργία» .
Εἶναι δύσκολο νὰ μὴν τὸ δεῖ αὐτὸ κανεὶς ὡς ξενοφοβικὴ παράνοια, ἀντιπροσωπεύει ὅμως μιὰ βαθιὰ καχυποψία ποὺ εἶναι αἰσθητὴ καὶ ἀλλοῦ στὸν Ὀρθόδοξο κόσμο. Μπροστά σε μία τέτοια ἀντίσταση, ἡ πρόοδος πρὸς τὴν κατανόηση πιθανῶς νὰ χρειαστεῖ δεκαετίες καὶ ὄχι χρόνια.
Τὸ τρίτο εἶναι τὸ εὐρύτερο πολιτικὸ τοπίο, ἰδιαίτερα ὅταν αὐτὸ ἐπηρεάζει τὴν Ρωσσικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία. Ἐπισκιάζει τοὺς ἄλλους ἀριθμητικὰ καὶ μὲ τὸν πλοῦτο της καὶ συνδέεται στενὰ μὲ τὸ καθεστὼς τοῦ Βλαδίμηρου Πούτιν. Ἐκτὸς ἀπὸ τοὺς θεολογικοὺς παράγοντες ὑπάρχουν καὶ ἄλλοι ποὺ εἶναι καθαρὰ πολιτικοί: πῶς θὰ ‘παίξει’ ὁποιαδήποτε προσέγγιση μεταξύ τς Ὀρθόδοξης Ἀνατολῆς καὶ τῆς Καθολικῆς Δύσης στὴν ἐγχώρια καὶ ἐξωτερικὴ πολιτικὴ τῆς Ρωσσίας;
Ὑπάρχει ἀκόμη πολὺς δρόμος μπροστά μας. Ὅπως εἶπε καὶ ὁ γνώστης τοῦ Βατικανοῦ Gianni Valente, εἶναι καλύτερο νὰ ἀποφεύγουμε τόσο «τὴν ζαχαρούχα αἰσιοδοξία ὅσο καὶ τὴν ἠττοπαθῆ ἀπαισιοδοξία ὅταν κρίνουμε τὶς ἀναγκαῖες στάσεις, τὶς ἀναστροφὲς καὶ τὶς ἀπότομες ἐπανεκκινήσεις στὸ ταξίδι ποὺ ξεκίνησαν ἡ Καθολικὴ καὶ ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία γιὰ νὰ ξεπεράσουν τὶς πολύχρονες διαιρέσεις καὶ νὰ ἀποκαταστήσουν τὴ μυστηριακὴ ἑνότητα». Ἀλλὰ αὐτὴ ἡ συμφωνία εἶναι κάτι καὶ ἀξίζει ἰδιαίτερης προσοχῆς.
***
Πηγή

ΟΥΝΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΙΕΤΙ

Του θεολόγου  Ανδρέα Κυριακού


Στο παραπάνω  άρθρο του στο «Christian today» ο Μαρκ Γουντς αποπειράται να εξαγάγει συμπεράσματα από τη 14η Συνεδρία της Μικτής Θεολογικής Επιτροπής Θεολογικού Διαλόγου Ορθοδόξων και Παπικών που συνήλθε στο Κιέτι της Ιταλίας τον παρελθόντα Σεπτέμβριο. 



Μεταξύ άλλων ο Μαρκ Γουντς ασχολείται και με το θέμα των Ουνιτών, το οποίο έθιξε η ρωσσική αντιπροσωπεία. Το θεωρεί, δικαίως, ως εμπόδιο στην πρόοδο του Διαλόγου. Περιγράφει τους Ουνίτες ως «Έλληνες Καθολικούς» οι οποίοι είναι «Ορθόδοξοι στη Θεολογία και τη λειτουργία, αλλά κοινωνούν με τη Ρώμη». 



Ασφαλώς και η πραγματικότητα ΔΕΝ είναι αυτή που μας περιγράφει. Οι Ουνίτες εν πρώτοις, ούτε Έλληνες είναι, ούτε Καθολικοί (με την ορθή χρήση του όρου) αλλά Παπικοί και τίποτ’ άλλο. Οι Έλληνες Ουνίτες είναι, παρεπιπτόντως, μια αμελητέα κοινότητα, που τη συντηρεί για τους γνωστούς προσηλυτιστικούς λόγους ο Πάπας στον ελλαδικό χώρο. Οι Ουνίτες είναι ΠΡΩΗΝ Ορθόδοξοι, το γε νυν έχον όμως, αιρετικοί. Αυτή είναι η ουσία των πραγμάτων. Εδώ οι πονηρές τους μεθοδεύσεις είναι προφανείς. Όσον αφορά την ενδυμασία των «κληρικών» τους, τους ναούς και τη λειτουργία, αλλά και γενικότερα τη λατρεία τους, αυτό είναι η μεγάλη απάτη, η φενάκη προς άγρα αφελών. Η ουσία των πραγμάτων, από το 1437-38, αλλά κυρίως από το 1596 («σύνοδος» του Μπρεστ-Λιτόφσκ) άχρι του νυν, είναι ότι προσεχώρησαν στον Παπισμό, κοινωνούν  μ’ αυτόν και είναι ΕΝΑ με αυτόν. Όποιος έχει κοινωνία με αιρετικούς είναι κι ο ίδιος αιρετικός. Για το λόγο τούτο ο Ιωσήφ Βρυέννιος ΔΕΝ αποδέκτηκε την αίτηση των Κυπρίων επισκόπων της φραγκοκρατούμενης Κύπρου στα 1421 για ένωση με το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Κοινωνούσαν με τους αιρετικούς Παπικούς. 



Ο Ουνιτισμός είναι μία χαίνουσα πληγή. Αναφέρω απλώς σε ποιες χώρες δρά κυρίως: Ουκρανία (περιοχή Λβίβ κι όχι μόνο), Πολωνία, Ρωσσία, Σλοβακία, Ρουμανία, Συρία, Ιταλία, κλπ. Την άμετρη υποκρισία των Ουνιτών σιχάθηκαν κι αυτοί οι άθεοι κομμουνιστές, που τους είπαν: -Εμείς είμαστε άθεοι και το λέμε. Εσείς είστε Ορθόδοξοι ή Παπικοί; Τι είστε, τέλος πάντων; 




Τέλος λόγου. Αυτοί οι ύπουλοι έχθροι της πίστης μας, που συγκαταριθμούνται με τον Ιούδα, τι γυρεύουν στο Φανάρι και δη στο Γραφείο του Οικουμενικού Πατριάρχου; Σε πρόσφατη φωτογραφία, που κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο, τρεις Ουκρανοί Ουνίτες «επίσκοποι» με μαύρα ράσα, γενειάδες και εγκόλπια στο στήθος ποζάρουν, έμπλεοι χαράς, με τον Οικουμενικό Πατριάρχη. Ακούει κανείς;

7 σχόλια:

Μαρία Π. είπε...

Εξαρτάται πως ερμηνεύουμε τη λέξη "ταλιμπάν". Εννοούμε τους προσκολλημένους στο ορθό δόγμα που αγωνίζονται με διάκριση και δυσφημούνται ώστε να προχωρήσει ο συγκρητισμός;
Ή εννοούμε όσους αδιάκριτα χρησιμοποιούν όντως μεθόδους ταλιμπάν; Αυτοί οι δεύτεροι όχι μόνο δεν βοηθούν αλλά λειτουργούν όπως έχουμε ξαναπεί σαν ο "μπαμπούλας" ώστε να υποχωρούν οι υγιείς αντιδράσεις. Είναι πολύ εύκολα κατανοητό. Έχουμε δει πολλές ακρότητες τα τελευταία χρόνια.
Σε όλα τα θέματα, ακόμα και τα κοσμικά, χρειάζεται διάκριση.Αυτή είναι η μεγαλύτερη αρετή που ισορροπεί όλες τις άλλες. Ο πνευματικός αγώνας γίνεται με διορατικότητα, με συστράτευση, με ικανότητα κατανόησης, με αντίληψη της γενικής εικόνας. Κοιτάζοντας και τους υπόλοιπους αδερφούς "στα μάτια" καταλαβαίνοντας τι ζούμε όλοι και τι πόλεμο έχουμε. Πως είναι δυνατόν να προχωρήσει αυτή η κοινή υπόθεση με επιβολή γνώμης, με φωνασκίες, με λοιδορίες, με τραμπουκισμούς; Γράφει ο Τρελογιάννης:

"Ἀγαπᾶ ἐκεῖνος ποὺ λέγει τὴν ἀλήθεια, ἔστω καὶ ἂν πικραίνει κατ' ἀρχὴν καὶ δημιουργεῖ ἀντίδραση... καὶ ὄχι ἐκεῖνος ποὺ παραπλανᾶ, καὶ κρύβει τὴν ἀλήθεια... ὑπολογίζοντας στὶς πρόσκαιρες ἀνθρώπινες σχέσεις, καὶ ὄχι στὶς αἰώνιες πραγματι­κότητες..."

Nα συμφωνήσουμε, αλλά εξαρτάται και πως μιλά. Όταν μιλάμε με σεβασμό και προσοχή, δεν το κάνουμε για να διατηρήσουμε πρόσκαιρες ανθρώπινες σχέσεις, δηλ. με ιδιοτέλεια, για να προστατεύσουμε τον εαυτό μας, αδιαφορώντας για την αλήθεια και τις αιώνιες πραγματικότητες. Αλλά γιατί (προσπαθούμε να) κατανοούμε το σκανδαλισμό, το συνειδησιακό μαρτύριο και την γενική σύγχυση μέσα στη σημερινή Ορθοδοξία. Επίσης θεωρούμε ότι πρέπει να υπάρξει συστράτευση, και σε αυτή τη βάση προσπαθούμε να ακολουθήσουμε τον Απ.Παύλο που μιλούσε με διαφορετικό τρόπο ανάλογα με την περίπτωση.
Ας σκεφτούμε λοιπόν όλοι καλά πως θέλουμε να προχωρήσουμε; Θέλουμε να επιβληθούμε με τραμπουκισμούς στους άλλους, και να σταματήσουν οι αντίθετες φωνές; Θα είναι εικονικό.Καθένας θα έχει την γνώμη του και απλά κάποια στιγμή θα πάψει να ασχολείται. Αυτό είναι το αποτέλεσμα του λάθος τρόπου. Δεν ήθελα να δημοσιευτεί το προχθεσινό σχόλιο γιατί θεωρώ ότι παίζει τεράστιο ρόλο ο τρόπος που θα πεις κάτι. Ο λάθος τρόπος είναι βέβαιο ότι θα έχει το αντίθετο αποτέλεσμα. (Συγγνώμη Τρελογιάννη αλλά μια που είπες σε άλλη ανάρτηση ότι θα πρέπει να εξηγούμε, να σου πω με την ευκαιρία, ότι θα έπρεπε να διορθώσεις το πρώτο λάθος (της δημοσίευσης), με σβήσιμο, και όχι να γράφετε ο ένας στον άλλο "ποιήματα" σε άλλη ανάρτηση και να γελάτε, όταν η εν Χριστώ "αδελφή" σας ήταν σε αυτή την κατάσταση. Να τα σκεφτόμαστε αυτά όσοι θέλουμε να λεγόμαστε χριστιανοί και να κάνουμε την αυτοκριτική μας. Ούτε "ρίχνουμε" τον άλλο στην "αρένα" και δεν τρέχει τίποτα..).
Τέλος πάντων, δεν μ΄ενδιαφέρουν αυτά, τα θεωρώ επιμέρους και μη σημαντικά.
Το θέμα είναι ότι αυτό που βλέπω να έρχεται στην Ορθοδοξία δεν είναι μόνο ένα σχίσμα ανάμεσα στους λεγόμενους οικουμενιστές και αντι-οικουμενιστές, αλλά ένας κατακερματισμός αντίστοιχος του προτεσταντικού χάους! Όπου καθένας θα λέει άλλα και θα επικρατεί η λογική "ο σώζων εαυτόν σωθήτω". Μακάρι να διαψευστώ.

Ανώνυμος είπε...

"Καλησπεεεέρα πεεέρα για πέρα!" ευλογημένη Μαρία
Άμα έχεις τέτοιους "φίλους" τί να τους κάνεις τους εχθρούς! Όχι ότι ποτέ το πιστέψαμε, αλλά είναι αποδεδειγμένη πλέον, εδώ και καιρό, η υποκρισία.[διαδικτυακός θεατρινισμός]
"bulling...o Οδυσσέας, που όπως ξέρεις δεν έχει όρια.".(αντιγράφουμε και ορολογία, ε;). Τόσο βλάκες είμαστε;; δεν καταλάβαμε;;
όπου Οδυσσέας=φτ.
μετά τιμής
φτ

Μαρία Π. είπε...

Αλήθεια τι να σου πω;Aπορώ με την καχυποψία σου, και την ευκολία να κατακρίνεις τους ανθρώπους.Ενώ δεν έχεις ιδέα, φαντάζεσαι ότι τα ξέρεις όλα. Έβγαλες και το συμπέρασμα ότι έχω "διαδικτυακό θεατρινισμό"!
Μάθε λοιπόν ότι ο Οδυσσέας είναι ιδιοκτήτης ιστολογίου με τον οποίο υπήρχε για μήνες διαμάχη με τον Τρελογιάννη για τον διασυρμό του Γέροντος Σωφρονίου! Μη νομίζεις λοιπόν ότι όλα περιστρέφονται γύρω από σένα, ή ότι όλοι ασχολούνται μαζί σου! Έλεος φτ!
Τα υπόλοιπα περί υποκρισίας δεν τα σχολιάζω. Ο κόσμος που διαβάζει 2 χρόνια γνωρίζει πολύ καλά τι είναι ο καθένας!Και πάνω απ΄όλους ο Θεός. Δικαιούμαι όμως να πω το παράπονό μου μετά από τόσο καιρό που μιλάμε εδώ. Το κάθε σχόλιο είναι ένα κομμάτι απ΄την ψυχή μας. Και δεν με νοιάζει καθόλου αν αυτό που λέω το θεωρείς θεατρινισμό. Αρκεί που ο Θεός ξέρει την αλήθεια. Μακάρι να σε φωτίσει να ξεχωρίζεις τους ανθρώπους, και την αλήθεια, και ν΄αφήσεις την καχυποψία και τον πονηρό τρόπο σκέψης. Δεν σου κρατώ κακία γιατί δεν ήξερες, απλά πρόσεχε! Μην προτρέχεις!Καλό βράδυ.

Μαρία Π. είπε...

(αντιγράφουμε και ορολογία, ε;)

Κάτι τελευταίο. Απορώ πραγματικά (με χαμόγελο το λέω), δική σου είναι βρε φτ η ορολογία και μου λες ότι "σε αντιγράφω";;!
Γνωρίζεις πόσες συνομιλίες έχουν γίνει εδώ και σε άλλο blog σχετικά με το μπούλινγκ ή bulling όπως σου αρέσει, σχετικά με τον Β.Γιακουμάκη και τόοσα άλλα θέματα;;
Eίναι ένας όρος που μπήκε αναγκαστικά στη ζωή μας. Γιατί τα συνδέεις όλα με τον εαυτό σου;;
Bγάλε το "μικροσκόπιο" που έχεις βάλει στη σκέψη σου.

Ανώνυμος είπε...

Μαρία κορίτσι μου πάψε να τά παίρνεις όλα στά τόσο σοβαρά Δέν είναι όλα τά πράγματα για τόσο μεγάλη σοβαρότητα Κανείς δέν έγραψε ποιήματα εις βάρος σου Τί να πεί και η φτ.ού που της βγήκε το όνομα Πρόσεχε γιατί η ευαισθησία ίσως ειναι και η άλλη όψη του εγωϊσμού Ας επιθυμούμε και λίγο τον εξευτελισμό μας που εκόντες άκοντες ως χριστιανοί τον υφιστάμεθα Αν δέν αποφασίσουμε να χάσουμε και αυτή την αξιοπρέπειά μας για χάρη του Χριστού δέν θα μπορέσουμε να προκόψουμε Θά λυπηθώ άν από όλο αυτό εσύ μείνεις στενοχωρημένη Δέν μπαίνουμε στα ιστολόγια για να στενοχωριόμαστε και να στενοχωρούμε καί τους άλλους Ίσως υπάρχει μερικές φορές μια περιπαικτική διάθεση ως εκτόνωση από τά πολλά προβλήματα εθνικά εκκλησιαστικά που τά κάνουμε δικά μας,γιατί είναι δικά μας και στην κυριολεξία μας καταρρακώνουν Προς Θεού δέν έχουμε καμμία ανθρωποκτόνο διάθεση Η Παναγία μαζί μας !

Ανώνυμος είπε...

Η φτ.ού έχει κάποια σχέση με την Φαίη ;

Μαρία Π. είπε...

Γειά σου Ελένη.Καλά είμαι δεν είμαι καθόλου στενοχωρημένη. Σ΄ευχαριστώ που μου μιλάς με ενδιαφέρον. Δεν τα παίρνω όλα σοβαρά εσύ τουλάχιστον το ξέρεις εδώ και 2 περίπου χρόνια που μιλάμε, πόσες φορές γελάσαμε.
Ούτε είναι θέμα ευαισθησίας, έχω αντοχές, αλλά ήρθαν όλα με τέτοιο τρόπο που αδυνατούσα να τα διαχειριστώ. Βλέπω τον τίτλο στην Π.Π. θυμάμαι όσα είχαν γίνει με τον Γ.Σ., γράφω το σχόλιο να εκτονωθώ, το βλέπω δημοσιευμένο, στέλνω μήνυμα να το σβήσει πρώτο, δεύτερο, τρίτο, δεν το σβήνει, βλέπω το σχόλιο του Π.Σ., του απαντώ..αλλά δεν ήξερα αν θα υπήρχε συνέχεια.. Αυτό με άγχωνε και εσύ τουλάχιστον ξέρεις γιατί.. Και ενώ συνέβαιναν αυτά βλέπω μετά εσάς να γελάτε. Δεν ήταν ωραίο.. δεν λέω ότι ευχαριστηθήκατε που έγιναν αυτά (και φυσικά δεν είπα ότι ήταν ποιήματα εις βάρος μου όπως λες), αλλά εκείνη την ώρα δεν το περίμενα.. Δεν ήταν το πρόβλημά ο εγωισμός μου όπως λες ή το στραπατσάρισμα (δεν είναι η πρώτη φορά) αλλά ήταν καθαρά ο φόβος να μην υπάρξει συνέχεια . Έχει φοβηθεί το μάτι μου με αυτά που έχω δει.Αυτό ήταν όλος ο λόγος που ήμουνα έτσι. Ένιωθα "ριγμένη στην αρένα"..Ελπίζω να είναι κατανοητό. Δεν είμαστε παράξενοι, ούτε ιδιόρρυθμοι, ούτε λεπτεπίλεπτοι υπερευαίσθητοι. Κανονικοί άνθρωποι είμαστε. Αλλά φοβήθηκα να μην πάρει το θέμα ανεξέλεγκτες διαστάσεις.

Σχετικά τώρα με την φτ, ποιο όνομα της βγήκε; Δεν το κατάλαβα, αν θες εξήγησέ το. Είδες τι μου γράφει;
" Όχι ότι ποτέ το πιστέψαμε, αλλά είναι αποδεδειγμένη πλέον, εδώ και καιρό, η υποκρισία.[διαδικτυακός θεατρινισμός]"

Ότι δηλαδή όλες τις φορές που μιλήσαμε και όποτε της είπα κάτι καλό, αυτή ποτέ δεν το πίστεψε γιατί "κατάλαβε" ότι "ήταν υποκριτικό"(!!). Τι να πεις τώρα πάνω σ΄αυτό; Λες και έχω τώρα εγώ λόγο να ασχολούμαι με υποκριτικά κοπλιμέντα.Για να κάνω τί;Καλές δημόσιες σχέσεις;;
Εκτός απ΄αυτό λέει τα πιο απίθανα πράγματα. Ότι και καλά εγώ μιλούσα γι΄αυτήν συνθηματικά στον Τρελογιάννη, και την έλεγα με αυτό το όνομα.Ασχολίαστο.Και το έχει ξανακάνει και άλλη φορά.
Είχα γράψει ένα κείμενο του Αγίου Συμεών (έλεγε ότι είμαστε ατελείς αν θυμάμαι καλά),και μου έλεγε πάλι τότε ότι δεν ήταν για την ανάρτηση αλλά ήταν γι΄αυτήν, παρόλο που το εξήγησα δύο φορές ότι δεν είχε σχέση μαζί της. Δεν ξέρω γιατί φαντάζεται ότι οι άλλοι προσπαθούν να την πλήξουν.
Τέλος πάντων, καταλαβαίνω ότι ο γραπτός λόγος είναι δύσκολος γιατί δεν βλέπεις το πρόσωπο του άλλου, τα μάτια του, το ύφος του ώστε να καταλάβεις πως μιλάει.
Ειλικρινά δεν κρατώ κακία σε κανένα. Μάρτυς μου ο Θεός. Ναι εκείνο το βράδυ στενοχωρήθηκα αλλά τέλειωσε. Ξέρω ότι η δημοσίευση δεν έγινε για να με εκθέσει, αλλά για να ακουστεί η γνώμη μου, αλλά εγώ δημόσια δεν ήθελα να μιλήσω έτσι.Πιστεύω αυτά που γράφω στο πρώτο σχόλιο. Λοιπόν τα ξαναλέμε.Καληνύχτα.